onsdag 7 augusti 2013

Stultorum incurata pudor malus ulcera celat

Att komma till Näsåker och Urkult är lite som att komma hem. Där kan jag vara mig själv och bara njuta av härlig stämning, fantastiskt natur och goa människor. Bra musik och god mat är ett plus i kanten. I år fick jag dessutom uppleva det med min nya kärlek.

Att komma tillbaks till Östersund och verkligheten var ingen höjdare. Här väntade ångest och problem. Åkte därför direkt till Mattmar för bärplockning och avkoppling. Har spenderat några timmar de senaste dagarna i den kalla, blöta skogen.
  Nu är jag tillbaks i stan, och kan inte längre fly från allt det jobbiga. Det gäller att bita ihop och försöka lösa situationen. Är fattig som en kyrkråtta, och redan stressad inför studierna som börjar om några veckor. Dessutom har mina framtänder bestämt sig för att de inte riktigt får plats i min mun längre. För att inte tala om de härliga fakturor som ramlar in en efter en... Härligt!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar