måndag 22 september 2014

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae

Jag har visst glömt att skriva om allt det som händer, i detta som kallas livet. Vi har hunnit med en resa till Budapest, fylld av choklad, mörkt öl, unika barer, förgyllda rum och långa promenader. Men den innehöll också magont, hårda ord och en gnutta ångest. Vi kom hem till en annalkande höst som nu alltmer girigt slukar sommaren.

Den senaste tiden har tillvaron bestått av läkarbesök och bärplockning om vartannat. Började också studera, men slutade lika kvickt igen. Nu har förberedelserna inför julmarknaden på Jamtli börjat och jag har fullt upp med det, när jag inte jobbar. Får dock inte jobba så mycket som jag skulle behöva då det finns för lite att göra. Det blir hårt ekonomiskt framöver.

Längtar och drömmer om en framtid i ett hus på landet med en egen trädgård,fruktträd, bärbuskar, några höns, en fin liten familj och massor av kärlek. Jag vill vara där nu. Jag vill våga satsa på att starta ett eget litet företag. Men jag är rädd. Ständigt denna rädsla. Jag behöver någon som tar mig i sin famn, viskar kärleksfulla ord och intalar mig att jag vill, vågar och kan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar