måndag 11 augusti 2014

Bene diagnoscitur, bene curatur



Ja. Det var väldigt länge sedan jag skrev något här nu. Så många gånger har jag varit på väg, men orden har liksom inte riktigt hittat fram. Har hunnit med Urkult, årets höjdpunkt och den enda plats där jag känner mig helt och hållet som en hel människa. Blev dock bara en och en halv dag där, för sedan bar det av mot Dalarna och bröllop. Är så glad att jag fick vara med och fira Simon och Melas kärlek. Drömmer om den dag då någon kan älska mig lika mycket som de älskar varandra. Tvivlar på att det kan ske dock.

Nu bär det snart av mot nya äventyr, om min kropp vill samarbeta det vill säga. Den kommer på nya saker att ställa till med hela tiden. Nu är det öronen som strular, och av penicillinet får jag mindre trevliga biverkningar. Och av behandlingen mot biverkningarna får jag nya biverkningar. Använder just nu tre olika läkemedel, och hoppas att det ska ge sig.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar