torsdag 6 februari 2014

Gaudeamus igitur, iuvenes dum sumus


När livet, som nu, känns mörkt och tråkigt och våren tycks allt för avlägsen, så är det skönt att drömma sig bort. Allra helst vill jag till en varm sandstrand, där jag kan njuta med en kall drink i handen. Jag längtar efter våren och sommaren, och med den ekonomi jag har så kan jag ju glömma sandstränder. Jag hoppas istället på semester i vårt avlånga land i sommar. Ett av de ställen jag gärna skulle besöka är Vimmerby och Astrid Lindgrens värld.
Har fått för mig att det är en sagolik plats där man får bli barn på nytt. Helst skulle jag såklart ha haft egna barn att besöka denna värld med, men jag tror att jag kanske inte vill vänta. Tänk att få hälsa på Pippi och Ronja, det vore något. Särskilt nyfiken är jag på Lotta på Bråkmakargatans hus, som tycks vara i originalskick, intrett i 50-tals stil. Det verkar också finnas gott om charmiga och mysiga små butiker. Ja, det är lockande!
Karaktärshotellet som finns på området verkar även det vara riktigt trevligt. Kanske blir det en tur till sommaren, eller också väntar jag tills den dagen jag har en liten familj. Men vilken nostalgitripp det vore!

Vad tycker ni som har varit där?







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar