fredag 20 december 2013

Quantum mutatis ad illo

Den här veckan har jag hunnit med mycket. I måndags besökte jag en gammal bekant, uträttade ett studierelaterat ärende, träffade en kompis, bakade kakor och tog ett långt bad. I tisdags fokuserade jag på att söka jobb, slog in paket och uträttade lite ärenden. I onsdags ingavs nytt hopp då en sak gick jättemycket bättre än vanligt, och sedan blev det julshopping. Och igår blev det en intervju  inför en eventuell praktik (som jag senare fick veta att jag fick!), samt ännu lite mer julshopping. Idag ska jag packa, och kanske städa lite, sedan tar jag julledigt! Någon julstämning har dock inte infunnit sig än, men jag får helt enkelt acceptera att julen inte är sådär magiskt skimrande längre. Barndomens jular är förbi.

En liten julgran fick vi oss i alla fall. Jag ville helst ha en mindre, och sambon en fullstor (vilket jag tyckte var onödigt då vi inte är hemma i jul), så vi kompromissade med denna. Den står på en gammal radio i en av Kockums kastruller modell mindre.









Inga kommentarer :

Skicka en kommentar