tisdag 24 december 2013

Pax vobiscum

Så var den över. Julaftonen. I år var den inte magisk. Inom mig bodde ingen jul, inga förväntningar, inget pirr i magen, ingenting. Det har ändå varit en fin dag såklart. Men jag ska hetas vara vuxen nu. Då får man inga julklappar och jag måste erkänna att jag saknar det. Mest tycker jag om att ge, och i år var det bara barnen som fick presenter. Allt kretsar kring dem, och det är precis så det ska vara. Ändå fylls jag av tomhet och blir sorgsen sådana här dagar. Jag saknar traditionerna, när familjen var hel och vi hade föräldrahemmet kvar. Jag saknar kärleken och att vara sedd. Jag saknar att bli lyssnad på och få slutföra en mening.

Ute finns inte ens en gnutta snö. Det är grått och trist, regnar och blåser. Magin är borta och jag ger upp. Kanske återfår julen sin charm den dagen jag får egna barn (för måtte den dagen komma!).



Bostons juloutfit, som han inte var helt nöjd med...Också jag.

 

Något han däremot var nöjd med, var sitt grisöra, som han ihärdigt tuggade i sig.



















Jag tyckte mycket om de här fina kakorna som min duktiga syster gjort.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar