tisdag 17 december 2013

Maior e longinque reverentia

Här kommer lucka nummer 17 i Emily Dahls eminenta julkalender: Berätta om hur du skulle vilja se ut om du fick drömma. 

Så fruktansvärt svårt.  Jag skulle vilja se ut som vem som helst förutom mig själv. Nu tänker jag rent utseendemässigt, för börjar jag fundera kring de stilförebilder jag har så blir det om möjligt ännu svårare. Men här kommer lite bilder på några kvinnor jag tycker är väldigt vackra och jättegärna skulle se ut som. De är söta, rockar kort hår och kan även ha en tuffare look. Jag vill liksom kunna vara en sockersöt docka ena dagen, och rockig nästa. Tänk om man bara finge äga lita av dessa kvinnors oklanderliga yttre. 

Ginnifer Goodwin. Hon är ju bara så himla söt!

 


 Twiggy, i unga år. Så snygg och även en stilförebild.













Winona Ryder. Hon är vansinnigt vacker, liksom skör och sårbar, men ändå riktigt tuff. 













Audrey Hepburn, en klassisk skönhet som jag skulle ge mycket för att få likna. 

















En del av mig drömmer även om att få vara storbystad och ha långt hår, gärna rött. Men den delen vill jag inte riktigt låtsas om. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar