tisdag 10 december 2013

Nulla tenaci invia est via

Om jag hade anat att jag skulle gå miste om så många spännande studiemöjligheter bara för att jag har ett fullständigt gymnasiebetyg så skulle jag ha varit mindre duktig i skolan. Jag förstår inte att det plötsligt är en nackdel med bra betyg. Om man inte vill studera på universitet/högskola, utan till exempel läsa någon yrkesutbildning, ja då verkar det som om man gynnas mer om man har ett ofullständigt slutbetyg.

Funderar på att flytta utomlands och jobba ett tag, här står det liksom still och de möjligheter som dyker upp försvinner lika snabbt utan resultat. Jag börjar bli rastlös och vill ut på äventyr. Om jag inte får en fast inkomst, ett hem som är mitt på riktigt eller en familj, ja då måste jag ju hitta på nåt annat för att må bra. Men kanske är jag för feg.

Fortsätter i alla fall mitt sökande, i hopp om att hitta rätt så småningom.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar