måndag 9 december 2013

Non scholae sed vitae discimus

Vilken helg! Efter några månaders slit var det äntligen dags för julmarknaden på Jamtli. Det gick jättebra både för mig och Michail. Jag vann till och med tredje pris i tävlingen för bästa monter i gammeldags stil. Det har varit riktigt roligt och mina kakfat var populära, dock hade ju en konkurrent varit i tidningen någon dag tidigare, så kanske gick det ännu bättre för henne. Allra bäst sålde dock mitt godis, som jag trots ett väl tilltaget lager, fick göra mer av om kvällarna.

I lördags var det dessutom min födelsedag, något som jag inte märkte särskilt mycket av. Blev i alla fall en mysig middag ute med hjärtat, innan det var dags att återgå till godistillverkningen. Det känns skönt att det är över nu, och jag hoppas på att få koppla av i ett par dagar. Känner mig rejält förkyld, så det blir nog inga problem...


 Såhär såg vi ut, min smed och jag              
                                                   






















Och såhär såg mitt bord ut första dagen




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar