onsdag 16 oktober 2013

Nemo nascitur artifex


Det förekommer inte ofta, men ibland dyker de upp, miraklen. Denna gång i form av ett extra pengatillskott som verkligen gör stor skillnad. Sådant gör att jag, åtminstone för stunden, återfår tron på mänskligheten och även på mig själv, för ingenting tycks ju vara omöjligt. Kan jag sitta hemma och innerligt önska något, och det sedan plötsligt slår in, ja då kan väl ändå nästan vad som helst hända.

I övrigt kämpar jag på för att nå mina mål. Alldeles för ofta vill jag bara krypa ner under täcket och gömma mig för omvärlden och den värsta av alla kritiker; mig själv. När ingenting går som jag vill och det känns svårt, ja nästintill omöjligt, då är jag nära att ge upp. Men den här gången finns det inte som alternativ. Jag måste fortsätta försöka. Förr eller senare ska jag klara av det. Kan alla andra så måste väl jag också kunna?


Den här sparbössan fyndade jag i helgen (nej, man kan nog aldrig ha för många), är den inte fin?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar