tisdag 8 mars 2016

Ad augusta per angusta



Förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig. Den började med skottdagen, en hel dag extra. Jag var taggad och glad denna dag och funderade på vad jag skulle göra för att verkligen nyttja den till fullo. Föga anade jag att den skulle bli en av de värsta dagarna på länge.

Jag fick ett tråkigt besked som kommer att förändra hela min tillvaro. Jag kommer inte att kunna få den framtid jag drömt om och som jag trodde inte var allt för avlägsen.Jag kände verkligen hopp och trodde att jag hade mitt på det torra, men det straffade sig. Om det är något jag med säkerhet lärt mig av livet så är det att det inte lönar sig att känna sig säker och trygg, för det är då det går mest åt skogen. Det är ju jättetråkigt att jag behöver känna så, men jag har ännu inte upplevt något annat. När jag är beredd på det värsta händer det däremot ofta att jag blir positivt överraskad.

Veckan slutade i alla fall betydligt bättre, med Vintagefestival och besök hos mina fina systrar i Uppsala. Jag fyndade en del och njöt i fulla drag av atmosfären. Så här såg jag ut, var dock inte så tjurig som det ser ut på bilden ;)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar