söndag 15 juni 2014

Quod medicina aliis, aliis est acre venenum


Ett av mina mål i livet är uppnått, och det är verkligen skönt. Men andas ut och njuta hinner man liksom aldrig med. Det enda jag hade att se fram emot i sommar, Urkult, blir troligen inte av för min del, trots köpta biljetter. Jag har också blivit påmind om, och fått fortsätta sona för, ett misstag jag begick för över ett år sedan och som jag helst av allt ville glömma. Det är tråkigt och jobbigt att vara jag nu. Tillvaron är inte helt tillfredsställande och förändringar måste ske, men i vilka former är ännu oklart. Jag tänker i varje fall inte acceptera att ha det såhär. Jag har makten att förverkliga mina drömmar, och ingen ska få ta det ifrån mig. Med eller utan vänskap, kärlek och stöd så ska jag kämpa vidare, och det utan att trampa någon på tårna!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar