måndag 5 maj 2014

Ubi pus, ibi evacua



Förra veckan var ganska ångestladdad, förutom den vanliga dosen ångest kring allt som händer i vardagen, så tillkom även en dos beslutsångest. Kunde inte riktigt bestämma mig för om jag skulle åka ner till Stockholm och Vintagebloppis eller inte. Fick sedan veta att jag var en av de utvalda som skulle få vara volontärer (vilket jag ansökt om tidigare), så bestämde jag mig till sist för att åka, mycket tack vare min systers ord "det är bättre att ångra något man gjort än att ångra det man inte gjorde".

Det blev faktiskt en riktigt trevliga dag i den kungliga huvudstaden och på Kristinehovs malmgård. Fick möjlighet att träffa några av mina favoritbloggerskor, till exempel Elsa Billgren och Jessica Silversaga, och hjälpa dem med förberedelserna. Det var gott om trevliga, fina människor och det var riktigt roligt att få vara med.

Jag är ju en "dålig" bloggare då jag ofta lyckas glömma bort att ta bilder. Försöker ju att fokusera på nuet och vara helt närvarande, då känns det inte lika viktigt att fotografera det som att uppleva det. Men ni kan ju kika in till exempel hos Emma och Annika för supertjusiga bilder från dagen.

Hann inte riktigt med att kika och fynda så mycket som jag önskat. Många ljuva klänningar försvann under den första timmen då jag satt i entrén. Fick i alla fall med mig ett par hem. Upptäckte dock till min stora besvikelse att den ena av dem var alldeles fläckig, något som inte synts i det dåliga ljuset på bloppisen. Jättetråkigt!



Några stackars bilder lyckades jag ju i alla fall skrämma fram


Selfie innan avgång mot Sthlm



















Kristinehovs malmgård
















Förberedelserna i full gång

















Finaste Silversaga och hennes Simon









Stort tack till alla inblandade för en fin dag!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar