fredag 21 februari 2014

Nomina si nescis, perit et cognitio rerum

Paniken som just infann sig när min dator tvärdog är obeskrivlig! Den blev helt svart och reagerade inte alls när jag försökte starta den. Efter lite googlade från mobilen hittade jag en metod som jag testade, och fick (tack och lov!) liv i den. Jag vet inte vad jag skulle ha tagit mig till i annat fall. Hela mitt liv finns ju däri! Det är helt vansinnigt vad beroende jag är av min mobil och av datorn, och jag är nog dessvärre inte ensam om det heller.

Jag är beroende av samla minnen, och de jag inte sparat i form av fysiska föremål (vilket jag ju har alldeles för mycket av) finns i bilder och texter på datorn. Att bara lagra dem i hjärnan räcker inte för mig. Nej, fy tusan vad glad jag är att det gick bra den här gången. Börjar dock bli dags att skaffa ytterligare en extern hårddisk att spara allt på, för den här paniken och rädslan vill jag inte uppleva igen...


 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar