söndag 19 januari 2014

Decrepitus

Världen är vintervit och vacker. Stora flingor har singlat ner i några dagar nu, och lagt sig som ett fluffigt täcke.

Jag har de senaste dagarna funderat väldigt mycket på vad jag vill göra med mitt liv. I nuläget har jag två studiealternativ till hösten, men jag hinner säkert ändra mig fler gånger innan dess. Jag fascineras över hur de flesta 20-åringar jag träffat den senaste tiden redan hunnit studera efter gymnasiet, samt haft ett flertal jobb. Många av dem har dessutom tagit körkort, rest och till och med köpt boende.
  Det får mig att känna mig så fruktansvärt gammal! Vad har jag åstadkommit i mitt liv? Inte ett dugg. Gett ut två böcker förvisso,som dessvärre inte ens alla mina familjemedlemmar orkat läsa. Och inte verkar jag få till en tredje, då jag tycks ha tappat förmågan att skriva.
  Ja, jag är lite avundsjuk, men mest så kan jag bara för allt i världen inte begripa hur de har hunnit. Skulle ge allt för att få vara 20 igen. Just nu känns det som om allt är för sent, och som om det aldrig blir någon fason på mitt liv.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar