tisdag 16 april 2013

Inventas vitam iuvat excoluisse per artes.

Det har varit en fin dag idag, en riktigt härlig solskensdag med många och långa promenader. Finaste mamsen kom förbi med kakor till mig och förgyllde på så sätt min dag ytterligare. Sedan har Anna varit här, och jag har bakat och grejat.

Det är så mycket jag borde (ja, jag har slutat med "måste") göra, men det är svårt att fokusera på något när man har spring i benen,fjärilar i magen och fullt med längtan i läpparna. Ibland är det viktigare att bara njuta av tillvaron än att ha ångest och skriva ett reportage,städa, tvätta och andra tråkigheter. 

Snart bär det av på lite nattliga äventyr, innan det äntligen är dags att krypa ner i sängen, som tyvärr är alldeles för tom utan finaste!






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar