söndag 20 januari 2013

Mitt krig



Har skrivit kontakt på lägenhet, och planerar att flytta in nästa helg. Är bara andra hand, men får duga så länge. Det känns bra, men också fruktansvärt jobbigt såklart. Vill inte leva nedpackad igen, och vet inte hur jag ska klara mig utan en händig karl som löser alla problem åt mig. Och så är det ju själva flytten förstås, har inte riktigt räknat ut hur den ska gå till än, är som så väldigt beroende av andra för att klara av det. Och alla grejer jag måste lämna kvar, allt som måste köpas nytt och allt det som var vårt gemensamma hem blir nu något helt annat, något halvt.

Men vi kan ju inte bo så här längre heller, även om det delvis gått över förväntan. Mitt liv måste få bli mitt, bara mitt. Jag behöver få bjuda hem vem jag vill och framför allt öva mig på att vara ensam igen. Men det finns någon jag så småningom vill låta komma nära.

Bjuder på en dikt jag skrivit i kursen Kreativt skrivande, Litterär gestaltning.


Som från
tomma intet
kom du
och jag
föll
med ens
pladask
som en kliché

Hjälplöst
kravlar jag
omkring
i ett kaotiskt
virrvarr
av känslor
och
förtvivlan


För du är
du är allt
det
jag alltid
vetat
att jag
inte
ville ha




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar