onsdag 28 november 2012

Nu är det jul igen

Det blir en tidig jul i år. Jag vaknade på så bra humör idag, och det blev bara bättre av trevliga möten under morgonpromenaden. Boston fick springa lös och busa med sin favorittik och hans energi smittar av sig. Så jag känner att det är dags att börja julstäda och pynta.

Under min uppväxt kom det visserligen fram stakar och stjärnor till första advent, men allt annat pynt (förutom möjligtvis julgardiner då), togs fram först dagarna precis innan jul. Det blev ju något alldeles extra med julafton då, när allt blivit pyntat och fint, i sista sekunden. Men jag vill ha en längre jul nu, få tindra ikapp med juleljusen lite mer än vanligt.

Så jag tror minsann att det blir juligt och fint redan till första advent här, det vill säga om älsklingen går med på det, och min inspiration hänger i sig...



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar