måndag 7 april 2014

Auri sacra fames

Tillbaka till vardagen efter en spännande helg. Tiden kryper fram långsamt och jag kämpar mig fram genom arbetsdagarna. Att alltid låta/vara glad, alert och hjälpsam tär på krafterna. Jag försöker tänka att varje kund skall få den bästa versionen av mig. Men det är svårt ibland, och framförallt blir det jobbigt när jag faktiskt inte kan hjälpa kunden, och han/hon blir arg och upprörd. Jag finner det jobbigt att inte kunna allting, och vara tvungen att fråga folk runt omkring väldigt ofta. Kanske är detta inget jobb för någon med mitt kontrollbehov. Fast när man får någon som riktigt uppskattar den hjälp de får, och kanske till och med kostar på sig några extra vänliga ord, ja då känns det underbart. Ska tilläggas att de allra flesta kunderna är glada och trevliga.

I övrigt står livet till synes still. Det råder fullkomligt kaos inom mig. Jag vill planera framtiden och se till att drömmar förverkligas. Men tycks på något vis bli handlingsförlamad. Ångest och rädsla är mina ständiga följeslagare när jag inte är på jobbet (för där har jag ganska fullt upp med andra tankar). Det ska bli spännande att se hur livet ser ut om några månader. Kanske är jag då ett steg närmare det liv jag vill ha. Eller också inte.













Inga kommentarer :

Skicka en kommentar