tisdag 3 september 2013

Magnas inter opes inops

Den har äntligen infunnit sig nu, den där efterlängtade känslan av att allt kommer att vända. Dessvärre finns den lilla elaka rösten som alltid där i bakhuvudet och intalar mig att skenet bedrar. Jag gör dock mitt yttersta för att försöka ignorera den.
   Det är min tur att lyckas nu och jag ska tillåta mig att göra det. Jag behöver verkligen försöka att fokusera på det positiva, och inte bara se fel och brister i allt. Det är svårt ibland, men jag gör mitt bästa, jag vill förändra mitt tankesätt.

Det är höst nu, och det är en av mina favoritårstider. Visst, sommaren och värmen är borta, men hösten har så mycket annat att erbjuda. Älskar att vara ute i skogen denna tid, se löven byta färg och andas in den friska luften. Längtar tills vi har kommit i ordning i lägenheten så att jag kan höstpimpa den och bara mysa, med tända ljus och en kopp te framför en skräckfilm, förhoppningsvis med min finaste vid min sida.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar