måndag 10 juni 2013

Genus irritabile vatum

Nu har jag äntligen sommarlov på riktigt, idag har betyget i kursen Journalistiskt skrivande inkommit, och jag är mer än nöjd! Hade verkligen inte förväntat mig att det skulle gå särskilt bra, då det inte alls kändes som min grej. Men denna motivering gav mig lite bättre självförtroende:

 "Marianne, den höga kvaliteten i din slutportfölj har att göra med att du gör det rappt, rakt och (som man säger) enkelt (vilket är svårt). Ett ovant öga skulle kunna läsa förbi denna kvalitet, men jag imponeras! Stilsäkert och rappt! Och med journalistisk, kritisk integritet i kärnan. Ett reporterämne, helt enkelt. Tack för din medverkan i kursen! "

Kanske, kanske kommer jag nu våga satsa på skrivandet fullt ut, dock lär det inte bli den journalistiska biten, för jag känner mig fortfarande inte helt bekväm där.

Vad är väl livet värt om man inte gör det man älskar, och får vara med de människor man älskar?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar