fredag 2 januari 2015

Ad astra per aspera

December månad var tung. Jag kunde liksom inte hitta tiden eller orken till att skriva något här.
Det var stress, ångest och smärta, såväl fysisk som psykisk. Julmarknaden tog mycket tid och energi så klart. Sedan födelsedagen, som inte firades alls, och inte heller var något att fira.

Jul och nyår firades inte direkt heller. 2014 var ett år då inget blev som det skulle. Allt det som brukade vara viktigast kom i skymundan, hanns liksom inte med. Jag hann inte med mig själv och det jag brukade leva för. Trots att ett par bra saker hände och jag träffade flera fina människor, så var det ett år jag knappast kommer tänka tillbaka på i framtiden.

Men nu jäklar, nu är det 2015, och det är nu det gäller! Man lever för tusan bara en gång, och i år ska jag inte vänta på att allt ska komma till mig, att allt ska bli bra.  I år ska jag se möjligheterna och ta vara på dem! Det är för tusan bara jag som kan forma mitt liv.

Jag vill våga mer. Jag vill resa. Jag vill älska och älskas. Jag vill betyda något för andra, och omge mig bara med människor som får mig att må bra och som jag kan lära av. Jag vill fortsätta kämpa för den giftfria vardag jag drömmer om att en dag kunna erbjuda eventuella framtida barn. Jag vill visa alla de som är viktiga för mig vad de betyder, aldrig mer vill jag ångra outtalade ord. Och jag vill skriva, för när jag försummar skrivandet mår jag som sämst. Allt detta tänker jag verkligen försöka med i år, och det kommer till viss del innebära att jag är självisk, men ibland måste man nog få vara det. 

Nu vet ni. 












Inga kommentarer :

Skicka en kommentar