torsdag 20 februari 2014

Nec pluribus impar

Ni vet när man har någonting man verkligen borde göra, och det plötsligt finns så mycket annat intressant att syssla med? Så har de senaste dagarna sett ut. Först och främst så är det svårt att ta sig upp ut sängen när man saknar riktiga rutiner, och sedan är det svårt att få något gjort.
  Jag brukar tänka att jag borde använda all denna tid till att skriva, för har jag ett heltidsarbete så finns inte tiden. Men nej, inte ett enda vettigt ord blir nedtecknat, det är så mycket enklare att bara gräma mig över det faktum att jag inte skriver, än att faktiskt sätta mig ned och skriva. Tror dock att jag behöver ett lite mer händelserikt, aktivt liv, för att faktiskt få lusten och motivationen att skriva. Inspiration är för amatörer har det sagts,och visst ligger det något i det, men så mycket lättare det blir om man har den!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar