fredag 14 februari 2014

Cras amet qui numquam amevit quiqua amet cras amevit

Alla hjärtans dag. En dag det finns massor av olika åsikter kring. Visst har det blivit mycket av ett konsumtionsjippo, men jag tycker ändå att tanken med att visa extra mycket kärlek och omtanke är fin. Alla dagar borde såklart vara kärleksfyllda, men vi tycks ju faktiskt behöva en påminnelse om vikten av att visa kärlek.

Eftersom jag var osäker på om sambon överhuvudtaget skulle uppmärksamma dagen (som är vår första alla <3-ans dag tillsammans), så tog jag saken i egna händer och bokade bord på Kungsgården på Frösön. Det var mycket klokt gjort av mig, så gott var det länge sedan vi åt. Det riktigt kn*llade i munnen och jag är väldigt nöjd. Det var en förbestämd meny, och för strax under 300 kr fick man;

Välkomstdrink (mousserande vin)
Skagentoast
Helstekt oxfilé gratinerad med västerbottenost,
hjortronsås och hasselbackspotatis
Valentinoglass med choklad


Så, inga rosor eller sötsliskiga geléhjärtan, kanske inte ens någon extra kärlek, men i alla fall en fantastiskt god och mysig middag med mitt hjärta.








Inga kommentarer :

Skicka en kommentar