onsdag 22 januari 2014

Dubium sapientiae initium


Ändrade planer igen. Så, nu sitter jag, med min telefonskräck, på utgående samtal. Det är inte många som svarar, och vi ringer på hemtelefoner och får därmed handskas med en del sura föräldrar (då det är ungdomar vi söker). Men, ett enda lyckat samtal förgyllde kvällen igår, så det känns inte helt hopplöst att gå dit ikväll igen.

Härom dagen följde jag denna auktion på tradera, och det var olidligt spännande må ni tro, åtminstone ett tag. Hade tänkt att lägga 500 kr, men plötsligt var den uppe över  2000 kr. Behöver i alla fall inte gräma mig över att jag inte vann, för de pengarna hade jag ändå inte kunnat lägga.

Idag fyndade jag en superfin klänning från Wahls på PMU. Den var storleksmärkt 40, men var bara aningen för stor på mig som brukar ha 34. Det är alltid smart att ha ögonmåttet med sig och prova när det gäller gamla kläder, för storleksmärkningarna överensstämmer ju sällan med dagens.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar