tisdag 12 mars 2013

Idag

Det sägs att ensam är stark, och att efter regn kommer solsken. Det är fruktansvärt svårt att tro på det nu. Jag har funderat lite på vad jag vill med mitt liv, som inte innefattar någon annan. Svaret är enkelt, ingenting. Allt det jag drömmer om är sådant som skall delas med någon.

Jag vill bilda familj, köpa ett hus, resa, och framför allt vara älskad. Det är inget som behöver ske just nu (vilket ändå är i princip omöjligt), men på sikt så är det vad jag vill. Just nu vill jag helst ha en trygg famn att vila i, och någon som hjälper mig att se solstrålarna som försöker tränga sig in i mitt mörker.

Jag önskar ibland att jag kunde bli sådan att jag kunde leva mitt liv precis som jag vill (under förutsättning att jag faktiskt vet vad det är jag vill), och låta andra anpassa sig efter mig. Jag avundas de som klarar av att inte låta någon komma nära. Men även om närheten är skrämmande så är den ju också underbar.

Idag fyller T år, och jag minns denna dag för fyra år sedan, då hade vi en trevlig fest i Hällefors, omgivna av fina människor.Idag firas det utan mig, och jag kan bara önska honom en bra dag.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar