torsdag 20 december 2012

Vänner


När livet är svårt märker man vilka som är ens riktiga vänner, vilka som finns där och ställer upp när det behövs. Jag är glatt överraskad över att det finns fler fina människor vid min sida än jag kanske räknat med.

Problemet är att det är allra svårast att be om hjälp när man behöver den som mest. Tyvärr så kan inte ens de finaste av vänner läsa tankar, men ber man om hjälp så kommer de gärna. När jag inte svarade i telefon tog min vän Anna det som ett tecken på att något var extra fel, åkte hem till mig, gav mig en stor kram och fina presenter. Det visade verkligen att hon tänker på mig.

Jag vill bara ge ett stort tack till er som hjälpt mig, skänkt mig tankar osv den senaste tiden, utan er skulle jag inte vara vid liv idag. Eländet är inte över än, men jag vet att jag överlever för att ni finns!

Jag önskar er en riktigt god jul, med massor av kärlek!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar